פעילות בינלאומית

כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 שאלות ותשובות למילוי טופס מקוון

 
 
 

מה זה ERM?

​ERM הם ראשי התיבות של Exporters Request Management system
זוהי מערכת הפניות המופעלת היום במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה על מנת לשפר ולייעל את השירות, הניתן ליצואנים, הפונים לנספחויות המסחריות של ישראל ברחבי העולם.

מדוע עלי להשתמש בטופס המקוון על מנת לפנות לנספח המסחרי?

הטופס המקוון נועד לסייע לנספחים המסחריים להעניק ליצואנים שירות מיטבי ולקצר את זמן המענה לפניות. הטופס כולל את המידע הראשוני, שעל היצואן להעביר, כדי לאפשר לנספח להתחיל לטפל בפנייה.

באמצעות מערכת ניהול הפניות, מטה המינהל לסחר חוץ בישראל יכול לעקוב גם הוא אחר הפניות המתקבלות ולפקח על איכות ומקצועיות השירות הניתן ליצואנים כמו גם על משך המענה.

 

מדוע אני לא מצליח/ה להוריד את הטופס?

לעתים קרובות הבעיה מתעוררת במחשבי חברות, המחוברים לרשת. במקרה כזה יש צורך, כי למחשב שלכם תהיה הגדרת administrator על מנת שתוכלו להוריד את הטופס המקוון. חברות אחרות, לעתים חוסמות לחלוטין את האפשרות הזו מטעמי אבטחת מידע.

 

במקרה של בעיות אנו ממליצים לכם להתייעץ עם מנהל הרשת או יחידת המחשוב בחברה וכן במרכז הסיוע הטכני של תהיל"ה בטלפון: 02-6664646 ובמייל Support@tehila.gov.il, בימים ראשון עד חמישי (08:00-22:00).

דרישות המערכת להורדת הטופס הן:

  • דפדפן אקספלורר גרסה 8 ומעלה
  • אפשרות התקנת תוספות (add-ons) לדפדפן הנ"ל
 

כיצד מקבלים תמיכה טכנית במילוי הטופס?

אם נתקלתם בבעיה במילוי הטופס, או ברצונכם לקבל סיוע והסבר על המידע שאתם נדרשים למלא בו, ניתן לפנות ל- export@economy.gov.il.
 

האם יש מגבלה על מספר הפניות שאפשר לשלוח?

כן, לא ניתן לפנות ליותר מ- 5 נספחויות בחודש וכן לא ניתן לפנות לאותה נספחות פעמיים באותו חודש קלנדרי.

ההגבלה נועדה בראש ובראשונה לאפשר ליצואנים למצות את המהלך, שהם מעוניינים לבצע במדינת היעד. מניסיוננו, יצואנים המנסים לחדור ליותר ממספר מדינות בודדות בו זמנית, מתקשים למנף בהצלחה את מידע המועבר להם.

בשל העובדה, שכל נספחות מסחרית מקבלת עשרות עד מאות פניות בשבוע, ההגבלה גם מיועדת לאפשר לנו לשפר את המענה, הניתן לכל פונה ולקצר את משך המענה.
 

איך אוכל לבדוק את סטטוס הטיפול בבקשתי?

לאחר משלוח הבקשה יתקבל מייל, שיכלול את מספר הפנייה שלכם והתחייבות לחזור אליכם עם מענה בתוך 7-14 ימי עבודה. מקרים מסובכים ומורכבים עלולים לקחת יותר זמן, אך גם על כך תקבלו הודעה מראש.


כמו כן, ניתן לבדוק את סטטוס הטיפול בבקשה על ידי הקשה על status net במדור הפנייה לנספחויות באתר האינטרנט של המשרד.

 

אילו שירותים אפשר לבקש באמצעות הטופס?

ניתן לבקש את כל מגוון השירותים, הניתנים על ידי הנספחויות המסחריות. השירותים מפורטים באמנת השירות של המינהל אותה תוכלו למצוא כאן.

 

האם בכל פניה אצטרך למלא את הטופס מחדש?

על מנת לקבל מענה מתאים, חשוב מאוד להקפיד לעדכן כל בקשה בפרטים ספציפיים הנוגעים למדינת היעד, זאת בעיקר בחלק השלישי של הטופס "Request Specifications". עם זאת, ניתן לשמור את הטופס על מנת לטעון מחדש פרטים שאינם משתנים כגון שם החברה, פרטי הקשר ועוד.

כדאי לשמור את הטופס כדי לחסוך כתיבה חוזרת של אותם הפרטים במצבים הבאים:
  • התחלתם למלא את הטופס וגיליתם שאין לך את כל הפרטים הדרושים כרגע
  • יש לכם כוונה לשלוח בקשה בשם חברה זו לעוד כמה נספחויות
  • יתכן שבעתיד תרצו לפנות שוב לנספחות זו
 
לצורך שמירת הטופס, יש ללחוץ על הכפתור השמירה, שמופיע בסרגל הכלים בראש העמוד כפי שניתן לראות בצילום המסך-
 
 
לחיצה על כפתור זה תפתח חלון שמירה-
 
שימו לב היכן הקובץ נשמר, או בחרו מיקום מוכר במחשב, למשל על שולחן העבודה, כפי שמוצג בצילום המסך.
 

לאחר מכן, יש ללחוץ על "שמור". פעולה זו תיצור במיקום שבחרתם קובץ בשם "ftadmin@moital.gov.il_save.htm" (במידה ולא החלפתם את שם הקובץ), שיראה כך:

כעת, ברגע שתרצו, תוכלו לפתוח קובץ זה, לשנות את הפרטים שיש להתאימם, לבחור את הנספחות שברצונכם לפנות אליה ולשלוח את הטופס.
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו