כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 קורסים ליזמות תעשייתית כחול לבן

 
 

תוכנית ייחודית לתלמידי חטיבות ביניים ותיכון בכל רחבי הארץ - קורסים ליזמות תעשייתית, כחול לבן!

 

התוכנית מעודדת חשיבה ופיתוח של יוזמות חדשניות בשיתוף ושילוב של מומחים, תוך היכרות עם מגוון רחב של יוזמות וחידושים בתעשייה הישראלית. התלמידים יכירו את תהליך התכנון והפיתוח של יוזמה מרעיון למוצר, תוך הבנת חשיבות בידולה ומיצובה. התוכנית כוללת מפגשים עם תעשיינים וסיורים בתעשייה, חשיפה לצרכים והשפעתם על מוצרים ישראליים.

 

לקראת סוף שנת הלימודים יתקיים אירוע ארצי, שישלב תצוגה של תערוכת היוזמות שיעלו לגמר התחרות הארצית ובמהלכו תוכרז הקבוצה הזוכה. באירוע ישתתפו שר הכלכלה והתעשייה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר ההסתדרות החדשה, כמו כן ישתתפו תעשיינים, ראשי ערים, אנשי חינוך והתלמידים המציגים.

 

התוכנית הממומנת על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, פותחה ומונחית ע"י צוותי מכון יעדים ומשלבת מגוון מתודי רחב ותפוקות שונות בכל מפגש. להלן פירוט הקורס:

 

 

תרשים זרימה קורס יזמות תעשייתית כחול לבן 
 

 

 

מפגש 1 - טוב ליצור בעד ארצנו

  • ​המפגש מאפשר לכוון את המשתתפים לחשיבה על טובת המדינה מעבר לטובתם האישית, בחשיבה נוספת על רעיונות שייצרו תעשייה מקומית. בנוסף, הם יבינו כי יזם הוא בעל מיומנויות שניתן לפתח.
 

מפגש 2 - תכונות היזם ועבודת צוות

  • ​המפגש מאפשר למשתתפים להבין שאף יזם לא יכול לעבוד לבד, וחייב ליצור שותפויות כדי לממש את היוזמה. הוא מאפשר להם ליצור צוותים מתוך הבנה והיכרות עם עצמם ועם האחרים. החוסן של הצוות, האיזון והיציבות שלו הם אבני הבסיס של כל מפעל. בהעדרם לא יגיעו לסיום המשימה. בנוסף, המשתתפים יבינו שהרעיונות שלהם צריכים לפגוש את הצרכנים שעלולים להיות שונים ובעלי צרכים אחרים.
 

מפגש 3 - תן כתף - הקמת צוותי פעולה

  • ​במפגש זה המשתתפים מתמקדים בחשיבה יצירתית מתבדרת כדי לאפשר להם להיפתח ליצירה חדשה ומשוחררת מכבלים. הם יחשפו גם לאפשרות של יצירה מתוך מענה לצורך וגם ליצירה שאולי תיצור צורך בעתיד.
 

מפגש 4 - התנהגות צרכנים

  • ​במפגש זה נפתח את החשיבה המתכנסת הביקורתית והמשתתפים יפעילו כלים מובנים כדי לבחון את הרעיונות היצירתיים שלהם. זה יאפשר להם להיחשף לעולם האמתי בו אפשר לחלום הרבה, אבל להגשים באמת רק חלק, ועליהם להיות מוכנים לכך.
 

מפגש 5 - שלב הרעיון

  • ​במפגש זה המשתתפים מתנסים באופן מעשי בתכנון אב טיפוס לאחר קבלת החלטות על היבטים מגוונים של המוצר. כמו כן הם מתנסים בחשיבה מתכנסת שתאגד את כל הרעיונות תחת המגבלות והתנאים של התחרות הארצית.
 

מפגש 6 - סיור בתעשייה ופגישה עם תעשיין

  • ​המשתתפים פוגשים את העולם האמתי של תעשייה במגמה ליצור הזדהות עם סיפור של תעשיין ועם יכולותיו לעמוד בקשיים, לייצר ולשווק את המוצר שלו.
 

מפגש 7 - מוכנים, היכון! צא! או לא... - בדיקת היתכנות

  • ​המשתתפים יחשפו לעושר אמצעים לפרסום והפצה כפי שהם רגילים בעולם האמתי, אולם במפגש זה יאלצו לבחור ולוותר כדי להגיע לסיום המטלה ולעמוד בלוח זמנים. החשיבות של המפגש היא שהעדר התמקדות יביא לכך שיגיעו עם חלקים של מטלות ולא עם השלם הסוגר מעגל, כפי שקורה בעולם האמתי למוצרים רבים.
 

מפגש 8 - קבלת החלטות

  • ​מפגש זה מאפשר למשתתפים להשתמש בכלי ה-SWOT שנלמדו באופן נוסף, לחזור על החומר ולהציג את הידע המקצועי שלהם בפני אורחים.
 
לפרטים והזמנת סדנאות, קורסים ופעילויות המשך קהילתיות, נא ליצור קשר עם מכון יעדים:
קישור לאתר מכון יעדים 
טלפון: 03-6314467 
פקס: 03-6313204​
 
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו