מטרת הסקר המחקרי אשר בוצע הייתה לבחון את סוגיית תוצרת הארץ והיכרות הציבור עם הלוגו של תו מיוצר בישראל -"תוצרת הארץ". למעלה ממחצית מהנדגמים שציינו שנתקלו בעבר בתו הכחול, ציינו שראו אותו על אריזות של מוצרים ובפרסומות.
הסקר נערך בקרב 502 איש ברחבי הארץ ולצורך הסקר, חוברו כמה שאלות מחקר והוצגו לציבור:
- זיהוי התו הכחול ותווים אחרים
- המקום בו נתקלו בתו מיוצר בישראל
- העדפת קניית מוצרים מתוצרת הארץ או מתוצרת חו"ל בתחומים שונים
- הסיבות להעדפת מוצרים מתוצרת הארץ
- המוצרים שמקפידים לקנות מתוצרת הארץ
לא פחות משני שליש מהנדגמים ציינו כי הם מכירים בוודאות את תו מיוצר בישראל שהוצג בפניהם.
מרבית הנדגמים שציינו כי הם מכירים את התו שהוצג בפניהם, ציינו כי התו מסמל מוצרים מתוצרת הארץ/ כחול לבן, בסך הכול מדובר על ארבעים וחמישה אחוזים מכלל הנדגמים.