כלים ומאגרי מידע

 
     
 

 הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן נאבקת גם בחברות התקשורת

 
 
comunication_600x190.jpg


תחום התקשורת כולל בין היתר – שירותי טלפון נייד, שירותי טלפון נייח, שירותי אינטרנט כולל תשתית, שירותי כבלים ולווין. 

  •  ​פרטים מהותיים – חוק הגנת הצרכן מונה רשימה לא סגורה של פרטים מהותיים שעל העוסק להציג בזמן ביצוע העסקה:
      מחיר העסקה, זהות העוסק, מועד תחילת השירות, הפרטים המלאים של השירות, השימוש שניתן לעשות בשירות ועוד.   
      לא הציגו בפניכם את כל הפרטים – זו הפרה.

  • שאלו כל פרט שאינו ברור דיו וכן דאגו לברר האם ישנם סייגים או אותיות קטנות שלא הוצגו בפניכם. 
​​
  • התייעצות טרם ביצוע העסקה – הקפידו להתייעץ לגבי העסקה לפני ההתקשרות, במיוחד אם השירותים אינם מוכרים לכם. מנעו  מכם את האפשרות להתייעץ לגבי התקשרות בעסקה או לגבי תנאי העסקה, הפרו את החוק.

  • אספקת שירות שלא ביקשתם – העוסק אינו יכול לספק לכם שירות שלא ביקשתם. אספקת השירות היא הפרה של החוק.  סיפקו לכם שירות ללא בקשתכם דרשו את כספכם חזרה.

  • הטרדות חוזרות ונישנות – פנו אליכם או לבני ביתכם מספר פעמים כדי לקשור אתכם בעסקה, קיימת לכם הזכות לבקש שיפסיקו את הפניות. פנייה חוזרת לאחר בקשתכם הינה הפרה של  החוק.

  • אי ידיעת השפה – העסקה צריכה להתבצע בשפה שהצרכן יודע אותה וזאת על מנת שיוכל להבין את פרטי העסקה, ניצלו את העובדה שאינכם יודעים היטב את השפה שבה העסקה התבצעה – זו הפרה של החוק.

  • ​אין מתנות חינם – הודיעו לכם כי אתם זכאים למתנה, בררו היטב האם אכן זו מתנה או שאתם צפויים, בסופו של דבר לגלות, שאתם מחויבים עליה. הציגו לכם מתנה וחייבו אתכם על כך  זו הפרה.

  • עסקה במכר מרחוק – בעסקה בטלפון או באמצעות אתר אינטרנט, חייב העוסק לספק לכם מסמך, לא יאוחר ממועד הספקת הנכס או השירות ובשפה שבה נעשתה הפנייה השיווקית, הכולל את הפרטים הבאים:

          השם, מספר הזהות והכתובת של העוסק בארץ ובחוץ לארץ (אם קיים); 

            התכונות העיקריות של המוצר או של השירות;       
           

            מחיר המוצר  או השירות ותנאי התשלום החלים על העסקה;

            האופן שבו ניתן לממש את הזכות  לביטול העסקה;

            שם היצרן וארץ ייצור;

            מידע בדבר האחריות למוצר או לשירות;

            כל תנאי נוסף שחל על העסקה;


  • זכות ביטול עסקה – 

עסקה שהתבצעה בבית העסק:

  1. ביטול מוצר – ביצעתם עסקה בבית העסק לרכישת מכשיר חשמלי או מכשיר אלקטרוני, כגון מכשיר טלפון, קיימת לכם זכות הביטול תוך 14 יום מביצוע העסקה ובלבד שלא ביצעתם בו שימוש.

שימו לב – הכנסת הסים בתחנות המכירה מאיינת לכם את זכות הביטול.

    2. ​​​​​​​​​ביטול שירות מתמשך – בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה בכתב או מסמך בכתב (התאריך המאוחר מבין השניים), בין אם החלו במתן השירות ובין אם לא. 


עסקה שהתבצעה במכר מרחוק:

בצעתם עסקה בטלפון או באתר האינטרנט, קיימת לכם הזכות לבטל את העסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים המפורטים מעלה (התאריך המאוחר מבין השניים).

שימו לב, בעסקה לקבלת שירות שאינו מתמשך ניתן לבטל את העסקה למתן שירות תוך 14 יום ובתנאי שנשארו יותר מיומיים לתחילת קבלת השירות.   


הנכם צרכנים שגילם עולה על 65 קיימת לכם הזכות לביטול עסקה שכללה שיחה עם נציג שירות תוך 4 חודשים מיום ביצוע העסקה.  

  • שירות טלפוני חינם – 
עוסקים בתחום התקשורת חייבים: 

  1. לספק שירות טלפוני חינם לכל פנייה שלכם הכולל גם מענה אנושי.
  2. לגלות לכם, באופן ברור ובולט, את מספר הטלפון שבו ניתן לקבל את השירות הטלפוני.
  3. לגלות את שעות המענה בהסכם, בחשבונית, ובאתר האינטרנט.
  4. להזדהות בפניכם בכל שיחה טלפונית בשם המלא של הנציג  או בשמו הפרטי, בציון פרט נוסף שיאפשר את זיהויו בפנייה לעוסק.
  5. לענות לשיחתכם תוך 3 דקות או לחילופין לאפשר לכם, תוך שתי דקות, להשאיר הודעה.
  6. השארתם הודעה – חייבים לחזור אליכם תוך 3 שעות באותו יום עסקים (בתנאי שנשארו יותר משעתיים מסיום יום העבודה בעסק).
  7. נשארו פחות משעתיים מסיום יום העבודה – חייבים לחזור אליכם תוך שלוש שעות, ביום שלמחרת, ממועד תחילת העבודה. ​​​
  8. בימים שאינם ימי עבודה – חייבים להודיע לכם בהודעה מוקלטת את ימי ושעות הפעילות שלו.


  • אחריות ושירות –  

  1. רכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, כגון מכשירי טלפון, מקנה לכם אחריות לתקופה של שנה מיום קבלת המוצר.
  2. היצרן מחויב לתקן כל קלקול שנתגלה במוצר, במהלך תקופת האחריות, גם אם נדרש להחליף חלקים במוצר לצורך תיקונו. תיקון המוצר הינו בחינם.
  3. מוצר שהתיקון מתבצע בביתכם, דוגמת ממיר – יש לתקנו עד  שבוע ימים מהיום שבו פניתם אליו. 
  4. מוצר שנימסר לתחנת שירות – יש לתקנו עד עשרה ימים מהיום שבו מסרתם את המוצר לתחנת השירות.
  5. מוצר שנימסר לתיקון בנקודת המכירה – יש לתקנו עד שבועיים מהיום שבו מסרתם את המוצר.
  6. התבצע במוצר תיקון, היצרן חייב למסור לכם אישור בכתב שיפרט את מהות התיקון.


  • ​זמן המתנה לטכנאי – 

  1. זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה.
  2. ​​עוסק רשאי להציע לכם להמתין לקריאה טלפונית במקום לתאם שעה ספציפית, בתנאי שזמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים.  שימו לב הנכם רשאים לסרב להצעה.
  3. עוסק רשאי להודיע עד לשעה  20:00 בערב שקדם למועד ביקור הטכנאי, על דחיית מועד הביקור ולתאם מועד ביקור חדש, וזאת בתנאי שלמרות הדחייה, הוא עומד במסגרת הזמן שנקבע (ראה הזמנים המצוינים למעלה). 
  4. הגעת טכנאים באיחור יכול לזכות אתכם בפיצוי כספי של 600-300 שקלים.

לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם הצעות ייעול? עדכנו אותנו